Ervaringen

Mensen verbinden, samenwerken met professionals, regie bij mensen zelf laten, meteen actie ondernemen. Hoe werkt Eigen Plan in de praktijk? De verschillende deelnemers vertellen hun ervaring.

  • Ervaringen eigen kring

  • Ervaringen coaches

  • Professionals

Mensen verbinden, samenwerken met professionals, regie bij mensen zelf laten, meteen actie ondernemen. Hoe werkt Eigen Plan in de praktijk? De verschillende deelnemers vertellen hun ervaring.

  • Ervaringen eigen kring

  • Ervaringen coaches

  • Professionals

Evaluatie en Tevredenheid

We zijn heel benieuwd naar voorbeelden van wat niet of juist wel goed is gegaan. Vooral van verhalen uit de praktijk kunnen wij het meest leren. Na ieder traject vragen we betrokkenen hun ervaring te delen. Met behulp van Efexis hebben we een evaluatie-instrument ontwikkeld gebaseerd op SenseMaker. Hiermee vragen we betrokkenen bij een Eigen Plan traject (denk aan hoofdpersoon, gezinsleden, netwerk maar ook aan aanmelders en hulpverleners) om hun ervaring op te schrijven. En om daarna deze ervaring verder te kleuren door antwoord te geven op enkele vragen. Dit levert zowel kwalitatieve als kwantitatieve informatie op van alle gebruikers. De interpretatie van de informatie gebeurt door de mensen zelf. Hiermee krijgen we zicht op onze “klanttevredenheid” en richting om onze aanpak verder te ontwikkelen. Door de grote diversiteit aan ervaringen bij Eigen Plan biedt deze methode bij uitstek de informatie om te blijven sturen op de bedoeling van Eigen Plan en te werken aan kwaliteitsverbetering.

Wil je ons laten weten wat jou heeft geholpen?

We zijn heel benieuwd naar voorbeelden van wat niet of juist wel goed is gegaan. Vooral van verhalen uit de praktijk kunnen wij het meest leren. Na ieder traject vragen we betrokkenen hun ervaring te delen. Met behulp van Efexis hebben we een evaluatie-instrument ontwikkeld gebaseerd op SenseMaker. Hiermee vragen we betrokkenen bij een Eigen Plan traject (denk aan hoofdpersoon, gezinsleden, netwerk maar ook aan aanmelders en hulpverleners) om hun ervaring op te schrijven. En  om daarna deze ervaring verder te kleuren door antwoord te geven op enkele vragen. Dit levert zowel kwalitatieve als kwantitatieve informatie op van alle gebruikers. De interpretatie van de informatie gebeurt door de mensen zelf. Hiermee krijgen we zicht op onze “klanttevredenheid” en richting om onze aanpak verder te ontwikkelen. Door de grote diversiteit aan ervaringen bij Eigen Plan biedt deze methode bij uitstek de informatie om te blijven sturen op de bedoeling van Eigen Plan en te werken aan kwaliteitsverbetering.

We zijn heel benieuwd naar voorbeelden van wat niet of juist wel goed is gegaan. Vooral van verhalen uit de praktijk kunnen wij het meest leren. Na ieder traject vragen we betrokkenen hun ervaring te delen. Met behulp van Efexis hebben we een evaluatie-instrument ontwikkeld gebaseerd op SenseMaker. Hiermee vragen we betrokkenen bij een Eigen Plan traject (denk aan hoofdpersoon, gezinsleden, netwerk maar ook aan aanmelders en hulpverleners) om hun ervaring op te schrijven. En  om daarna deze ervaring verder te kleuren door antwoord te geven op enkele vragen. Dit levert zowel kwalitatieve als kwantitatieve informatie op van alle gebruikers. De interpretatie van de informatie gebeurt door de mensen zelf. Hiermee krijgen we zicht op onze “klanttevredenheid” en richting om onze aanpak verder te ontwikkelen. Door de grote diversiteit aan ervaringen bij Eigen Plan biedt deze methode bij uitstek de informatie om te blijven sturen op de bedoeling van Eigen Plan en te werken aan kwaliteitsverbetering.

De Eigen Plan coach heeft me geholpen door dingen bespreekbaar te maken bij mijn familie. Ze hadden niet door hoe klem ik zat. Een bijeenkomst van Eigen Plan was niet nodig, mijn familie heeft met elkaar een plan van aanpak uitgewerkt, waar ik heel erg blij mee ben. Ik heb weer vertrouwen in de toekomst!

Anoniem

Ouder